Imperium Fatosianum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Imperium Fatosianum

Het forum van de Senaat en het volk van Fathos
 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Skunkworks's Octavia

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Caesar Augustus
Pater Patriae
Pater Patriae
Caesar Augustus


Aantal berichten : 556
Registratiedatum : 24-08-10
Leeftijd : 30
Woonplaats : Fathos

Skunkworks's Octavia Empty
BerichtOnderwerp: Skunkworks's Octavia   Skunkworks's Octavia Icon_minitimevr jul 15, 2011 4:37 pm

Octavia is een nummer van de band Skunkworks. De reden dat ik het verhef tot een discussie is de inhoud, de songtekst. Het zette mij namelijk (wederom) aan het denken. En wel vanwege het volgende:

Citaat :
How many times have we met this way?
How many lives have we lived before?
How many faces and how many names?

Zoals iedere nitwit wel begrijpt gaat het over reïncarnatie. Nou kan ik niet echt zeggen dat ik daar in geloof, maar één miljard hindoes geloven er sowieso in. Verder heb je ook een paar miljard mensen die geloven in Hemel en Hel, een lading mensen die in niks geloven, et cetera. Iedereen heeft wel iets waar hij/zij in gelooft. Maar, waar geloven jullie in, en waarom?

Het is dan wel een discussie, maar probeer het wel netjes te houden en ga niet andere mensen belachelijk maken. Laat iedereen in z'n waarde en kom met goede argumenten voor of tegen iets. Wil je liever niet tegengesproken worden dan kan je hier beter niet reageren.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://fathos.nl
Septimus Macer
Praetor
Praetor
Septimus Macer


Aantal berichten : 238
Registratiedatum : 22-02-11
Leeftijd : 32
Woonplaats : Hoorn

Skunkworks's Octavia Empty
BerichtOnderwerp: Re: Skunkworks's Octavia   Skunkworks's Octavia Icon_minitimevr jul 15, 2011 6:29 pm

Het kan best zijn dat er leven is na de dood, maar hemel en hel vind ik persoonlijk onzin. Op de wereld heb je ook niet alleen goed en slecht. Je hebt goede mensen, goede mensen die slechte dingen doen, slechte mensen die goede dingen doen en slechte mensen. Het klinkt allemaal vaag, maar het leven is vele malen complexer.

Het kan zo zijn dat de ziel naar een andere dimensie gaat, want er zijn theoriën over dimensionale poorten.
De wetenschappelijke verklaring is er niet en het kan zijn dat je op het gebied van leven en dood niks kunt vast stellen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?msearch=sanderkoen
Caesar Augustus
Pater Patriae
Pater Patriae
Caesar Augustus


Aantal berichten : 556
Registratiedatum : 24-08-10
Leeftijd : 30
Woonplaats : Fathos

Skunkworks's Octavia Empty
BerichtOnderwerp: Re: Skunkworks's Octavia   Skunkworks's Octavia Icon_minitimevr jul 15, 2011 11:54 pm

Bravo, dat is een reactie waar ik op gehoopt had. Daar neem ik mijn hoed voor af. Verder ben ik het met je eens, ik geloof evenmin in Hemel of Hel, mede vanwege je redenering. Verder zou ik Hel wel een relaxte plek vinden, lekker warm en goeie muziek, dus dat gaat ook al niet op voor mij.

Het is een erg complex iets, iets waar wetenschap geen antwoord op kan geven. Ik evenmin, natuurlijk, er valt alleen over te speculeren. Op dit punt kan je voor de strikt wetenschappelijke "ik geloof pas in iets als ik het zie" uitspraak gaan, of je kan je ruimdenkend opstellen. Het antwoord kunnen we nou eenmaal niet vinden in de wetenschap, helaas.

Een van de mogelijkheden is dat er helemaal niks gebeurd na de dood, waar we ongetwijfeld Arrius Agrippa nog wel over te horen krijgen. Natuurlijk, het is prima mogelijk. Onze lichaamsfuncties kappen er mee en we leggen het loodje. Dat gedoe met je geest, levensenergie, et cetera is allemaal onzin en het licht gaat uit. Voor goed, niks geen leven na de dood. Een prima wetenschappelijke benadering.

Ik kan me daar zelf alleen niet in vinden. Er is maar één manier om er achter te komen, helaas, maar daar voel ik weinig voor. Dat ik nog op de basisschool zat kregen wij wekelijks een lees- en schrijfopdracht. Dat ging een keer over bijna dood-ervaringen, oftewel BDE's. Ik kan me er niet alles meer van herinneren, maar vrijwel iedereen die er een had gehad beschreef hetzelfde: een tunnel met wit licht, waarna zij hun dierbaren zagen. Vervolgens werden ze weer terug gezogen hun lichaam in toen ze gereanimeerd werden. Waarheid? Wie weet.

Mijn moeder zegt altijd: het leven is te kort om maar één keer te leven. Wellicht heeft ze gelijk, het leven is om voor je het door hebt (just when we realise that we are alive, we die). Reïncarnatie spreekt mij zelf echter niet heel erg aan. Ik zeg aan het eind van elk schooljaar tegen mezelf "stel je voor dat je dat nog een keer zou moeten doen, gatverdamme, het idee alleen al". Ik moet er niet aan denken dat ik nog een keer als baby overnieuw moet beginnen met al dat gezeik. Misschien ben ik dan wel een meisje, of erger: achterlijk. Het ergste van alles is voor mij dat ik dan mijn dierbaren voorgoed kwijt ben. Natuurlijk, je hebt nieuwe ouders, et cetera, maar dat hoeft van mij niet echt. Ik ben blij met wat ik heb. Reïncarnatie spreekt mij alleen aan als mijn leven zich "herhaalt". Dat ik weer van mijn leven kan genieten met dezelfde ouders, mijn zusjes en als ik verder kijk in de toekomst: mijn vrouw en kinderen. Sorry dudes, I'm just not into partnerswapping.

Dan is er nog de derde mogelijkheid die ik nu ga behandelen: de replay knop. Als kind ging ik met mijn opa altijd naar musea, en toen het Aviodrome nog in Amsterdam zat was dat een van onze geliefde uitstapjes. Een keer toen we daar waren, ik was vier of zo, kwam ik tot de conclusie dat de vliegtuigen die daar stonden nooit meer een technisch hoogstandje zouden zijn, tenzij alles ooit overnieuw zou beginnen. De mensheid, of het hele universum, zou vergaan en alles zou opnieuw gebeuren. Ik zou opnieuw geboren worden en ik zou mezelf weer hetzelfde afvragen als toen. Inmiddels ben ik nog steeds niet achter het antwoord op die vraag, maar stel dat dat gebeurd? Om het even te quoten: "how many times have we met this way?"

Goed, dat was het weer voor nu.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://fathos.nl
Tiberius Cuperis
Eques
Eques
Tiberius Cuperis


Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 12-07-11
Leeftijd : 31
Woonplaats : Hoorn

Skunkworks's Octavia Empty
BerichtOnderwerp: Re: Skunkworks's Octavia   Skunkworks's Octavia Icon_minitimeza jul 16, 2011 11:58 am

Ik ben ongelovig maar ik geloof dat er wel zoiets is als een God, al geloof ik niet in hemel en hel, als je dood bent ben je gewoon dood.
Reincarnatie, hel, hemel is allemaal bedacht uit angst voor de dood en deze dingen laten zien dat je er niet bang voor hoeft te zijn, want je kan gewoon daarna doorgaan met je leven of een nieuw leven.
Terug naar boven Ga naar beneden
Caesar Augustus
Pater Patriae
Pater Patriae
Caesar Augustus


Aantal berichten : 556
Registratiedatum : 24-08-10
Leeftijd : 30
Woonplaats : Fathos

Skunkworks's Octavia Empty
BerichtOnderwerp: Re: Skunkworks's Octavia   Skunkworks's Octavia Icon_minitimezo jul 17, 2011 10:10 am

Tiberius Legionaris schreef:
Ik ben ongelovig maar ik geloof dat er wel zoiets is als een God, al geloof ik niet in hemel en hel, als je dood bent ben je gewoon dood.
Reincarnatie, hel, hemel is allemaal bedacht uit angst voor de dood en deze dingen laten zien dat je er niet bang voor hoeft te zijn, want je kan gewoon daarna doorgaan met je leven of een nieuw leven.

Ik kan niet echt afleiden van je reactie waar je nou wel en niet in gelooft. Je gelooft wel in God, maar niet in een leven na de dood?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://fathos.nl
Tiberius Cuperis
Eques
Eques
Tiberius Cuperis


Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 12-07-11
Leeftijd : 31
Woonplaats : Hoorn

Skunkworks's Octavia Empty
BerichtOnderwerp: Re: Skunkworks's Octavia   Skunkworks's Octavia Icon_minitimezo jul 17, 2011 11:08 am

geloof wel in soort van God, maar als je dood bent ben je gewoon DOOD!!!!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Caesar Augustus
Pater Patriae
Pater Patriae
Caesar Augustus


Aantal berichten : 556
Registratiedatum : 24-08-10
Leeftijd : 30
Woonplaats : Fathos

Skunkworks's Octavia Empty
BerichtOnderwerp: Re: Skunkworks's Octavia   Skunkworks's Octavia Icon_minitimezo jul 17, 2011 8:30 pm

Tiberius Legionaris schreef:
geloof wel in soort van God, maar als je dood bent ben je gewoon DOOD!!!!!

Hoe definieer jij soort van? Als er een soort van God is dan is dit vermoedelijk een grote concentratie energie, met of zonder lichaam. Die energie kan blijkbaar niet verdwijnen. In dat geval zou dat dus betekenen dat ook wij voor een deel bestaan uit die energie, door anderen ook wel de ziel genoemd. Als dit godwezen zijn energie niet kan verdwijnen, dan kan onze ziel dus ook niet verdwijnen. Ons lichaam kan dan sterven, maar onze ziel leeft dan voort. Dan is er dus een soort leven na de dood.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://fathos.nl
Septimus Macer
Praetor
Praetor
Septimus Macer


Aantal berichten : 238
Registratiedatum : 22-02-11
Leeftijd : 32
Woonplaats : Hoorn

Skunkworks's Octavia Empty
BerichtOnderwerp: Re: Skunkworks's Octavia   Skunkworks's Octavia Icon_minitimevr nov 18, 2011 5:35 pm

Caesar Augustus schreef:
Tiberius Legionaris schreef:
geloof wel in soort van God, maar als je dood bent ben je gewoon DOOD!!!!!

Hoe definieer jij soort van? Als er een soort van God is dan is dit vermoedelijk een grote concentratie energie, met of zonder lichaam. Die energie kan blijkbaar niet verdwijnen. In dat geval zou dat dus betekenen dat ook wij voor een deel bestaan uit die energie, door anderen ook wel de ziel genoemd. Als dit godwezen zijn energie niet kan verdwijnen, dan kan onze ziel dus ook niet verdwijnen. Ons lichaam kan dan sterven, maar onze ziel leeft dan voort. Dan is er dus een soort leven na de dood.



Het kan zo zijn dat de energie van een lichaam omgezet wordt in fotonen (licht). De fotonen kunnen uitgezonden worden en dan kan het energie niveau weggewerkt worden.
Als god bestaat met zoveel energie in zich, dan is er alleen nog de vraag waar. Niet om de aarde, want anders zouden satalieten er erg veel last van hebben.
De hoeveelheid energie zou anders ook opgemerkt worden en dan zouden we ook weten waar god is.

Maar dat lijkt mij allemaal onwaarschijnlijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?msearch=sanderkoen
Gesponsorde inhoud





Skunkworks's Octavia Empty
BerichtOnderwerp: Re: Skunkworks's Octavia   Skunkworks's Octavia Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Skunkworks's Octavia
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Imperium Fatosianum :: Urbanus :: Forum Contionis-
Ga naar: