Imperium Fatosianum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Imperium Fatosianum

Het forum van de Senaat en het volk van Fathos
 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Het recht op vrijheid van meningsuiting

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Caesar Augustus
Pater Patriae
Pater Patriae
Caesar Augustus


Aantal berichten : 556
Registratiedatum : 24-08-10
Leeftijd : 30
Woonplaats : Fathos

Het recht op vrijheid van meningsuiting Empty
BerichtOnderwerp: Het recht op vrijheid van meningsuiting   Het recht op vrijheid van meningsuiting Icon_minitimeza jul 16, 2011 10:10 am

Tijdens het schrijven van de grondwet kwam ik al bij het recht van privacy in tweestrijd met mezelf, en nu is dat weer het geval. Het recht van vrijheid van meningsuiting wordt gezien als een van de grondrechten die een democratie mogelijk maken. En aangezien democratie tegenwoordig gezien wordt als de ultieme staatsvorm mag dat bij ons natuurlijk niet ontbreken. Dat brengt wel een probleem op te proppen, tot waar kun je gaan?

Ook in onze grondwet staat namelijk een verbod op discriminatie. Heel leuk en aardig, maar dat komt wel weer in conflict met het recht op vrijheid van meningsuiting. Zoals we zagen in de zaak met Geert Wilders wordt vrijheid van meningsuiting erg hoog ingeschat. Het is net alsof de rechters bang zijn de democratie af te doen als ze een andere uitspraak zouden formuleren. Zelf weet ik dat nog zo net niet. Persoonlijk vind ik discriminatie zwaarder wegen. We leven allemaal op hetzelfde hoopje bagger, laten we dan op z'n minst goed met elkaar om gaan.

Ik ben dan ook van mening dat er in de grondwet moet komen dat als de keuze gemaakt moet worden discriminatie zwaarder weegt. De samenleving wordt nou eenmaal niet verrijkt als men in het openbaar elkaar uit kan maken voor 'k*t Marokkaan' of 'k*t Nederlander'. Zelf vind ik dat ook meer een vooroordeel dan een mening, dus vind ik niet dat het valt onder het recht op vrijheid van meningsuiting. Nou kan dat aan mij liggen, maar ik hecht er op zo'n moment bar weinig waarde aan.

Maar nogmaals: dat ben ik. Ik schrijf de grondwet niet voor mezelf maar voor jullie, dus vind ik dat jullie er inspraak in moeten hebben. Daarom vraag ik jullie wat jullie belangrijker vinden, vrijheid van meningsuiting of een verbod op discriminatie.

Hou mij niet langer in spanning!


Laatst aangepast door Caesar Augustus op zo maa 25, 2012 9:25 am; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://fathos.nl
Tiberius Cuperis
Eques
Eques
Tiberius Cuperis


Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 12-07-11
Leeftijd : 31
Woonplaats : Hoorn

Het recht op vrijheid van meningsuiting Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het recht op vrijheid van meningsuiting   Het recht op vrijheid van meningsuiting Icon_minitimeza jul 16, 2011 11:45 am

Inderdaad is het belangrijk om te kijken waar de grens ligt van wat gezegd kan worden, maar ik vindt persoonlijk dat vrijheid van meningsuiting het zwaarst weegt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Caesar Augustus
Pater Patriae
Pater Patriae
Caesar Augustus


Aantal berichten : 556
Registratiedatum : 24-08-10
Leeftijd : 30
Woonplaats : Fathos

Het recht op vrijheid van meningsuiting Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het recht op vrijheid van meningsuiting   Het recht op vrijheid van meningsuiting Icon_minitimezo jul 17, 2011 10:11 am

Tiberius Legionaris schreef:
Inderdaad is het belangrijk om te kijken waar de grens ligt van wat gezegd kan worden, maar ik vindt persoonlijk dat vrijheid van meningsuiting het zwaarst weegt.

Dus je vindt het acceptabel dat mensen publiekelijk kunnen discrimineren, zolang ze maar hun mening kunnen uiten?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://fathos.nl
Gesponsorde inhoud





Het recht op vrijheid van meningsuiting Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het recht op vrijheid van meningsuiting   Het recht op vrijheid van meningsuiting Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Het recht op vrijheid van meningsuiting
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Imperium Fatosianum :: Urbanus :: Forum Contionis-
Ga naar: