Imperium Fatosianum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Imperium Fatosianum

Het forum van de Senaat en het volk van Fathos
 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 De wereld van raadsels en ontzichtbaarheid

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Septimus Macer
Praetor
Praetor
Septimus Macer


Aantal berichten : 238
Registratiedatum : 22-02-11
Leeftijd : 32
Woonplaats : Hoorn

De wereld van raadsels en ontzichtbaarheid Empty
BerichtOnderwerp: De wereld van raadsels en ontzichtbaarheid   De wereld van raadsels en ontzichtbaarheid Icon_minitimewo jan 18, 2012 6:04 pm

Ik heb me al een tijd afgevraagd, volgens mij wel meerdere mensen.
Zijn er geesten op de wereld?

Ik denk zelf van wel, maar ik heb het zelf nooit gezien.
Tot nu toe is er geen bewijs voor gevonden.

Ik zag een keer in een programma dat ze het aan konden tonen met temperatuur sensoren.
Iedereen twijfelt dan wel aan de betrouwbaarheid van de apparatuur en omgeving.

Dus ik vraag nu aan jullie: wat zijn jouw gedachten over geesten?

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?msearch=sanderkoen
Lucius Lemuria
Praefectus
Praefectus
Lucius Lemuria


Aantal berichten : 103
Registratiedatum : 28-08-10
Leeftijd : 32

De wereld van raadsels en ontzichtbaarheid Empty
BerichtOnderwerp: Re: De wereld van raadsels en ontzichtbaarheid   De wereld van raadsels en ontzichtbaarheid Icon_minitimedo jan 19, 2012 3:13 pm

Nou ik weet het niet meteen.
Maar ik denk eerder van niet.

En apparatuur is eigenlijk niet echt te vertrouwen want die beïnvloeden de waarneming (net als de waarnemer zelf).
Terug naar boven Ga naar beneden
Septimus Macer
Praetor
Praetor
Septimus Macer


Aantal berichten : 238
Registratiedatum : 22-02-11
Leeftijd : 32
Woonplaats : Hoorn

De wereld van raadsels en ontzichtbaarheid Empty
BerichtOnderwerp: Re: De wereld van raadsels en ontzichtbaarheid   De wereld van raadsels en ontzichtbaarheid Icon_minitimedo jan 19, 2012 3:57 pm

Wat je zegt over apparatuur, dat is te begrijpen. Geesten is een groot vakgebied en nog vrij onbekend ook.

Er zijn mensen die denken dat ze geesten zien.
Die mensen zeggen dat ze lichtbolletjes (energiebellen zou je kunnen zeggen) zien zweven.
Geesten kunnen bestaan, omdat de lichaamsenergie niet ineens verdwijnt.
Waar gaat die energie dan heen? Blijft het op de plaats waar diegene gestorven is?
Gaat het naar een andere dimensie?

Iemand een idee?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?msearch=sanderkoen
Caesar Augustus
Pater Patriae
Pater Patriae
Caesar Augustus


Aantal berichten : 556
Registratiedatum : 24-08-10
Leeftijd : 30
Woonplaats : Fathos

De wereld van raadsels en ontzichtbaarheid Empty
BerichtOnderwerp: Re: De wereld van raadsels en ontzichtbaarheid   De wereld van raadsels en ontzichtbaarheid Icon_minitimedo jan 19, 2012 5:19 pm

Tja, geesten.. Gecompliceerd, dat sowieso. Je moet er voor open staan, doe je dat niet dan is het voeren van een discussie er over zinloos. Zelf geloof ik wel in het bestaan ervan, vanwege meerdere redenen, maar ik zou het niet kunnen verklaren. Op z'n best zou ik kunnen zeggen dat ik geloof in een onvernietigbare ziel, welke na de dood het lichaam verlaat om een volgende stap te zetten. Of dat nou eeuwig slapen, vertrekken naar een andere plek of reïncarnatie is is mij te hoog gegrepen en de enige manier om er achter te komen vind ik nog een beetje te ver gaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://fathos.nl
Septimus Macer
Praetor
Praetor
Septimus Macer


Aantal berichten : 238
Registratiedatum : 22-02-11
Leeftijd : 32
Woonplaats : Hoorn

De wereld van raadsels en ontzichtbaarheid Empty
BerichtOnderwerp: Re: De wereld van raadsels en ontzichtbaarheid   De wereld van raadsels en ontzichtbaarheid Icon_minitimema jan 23, 2012 8:44 pm

Ik weet niet of iemand bekend is met het verhaal over Rose Red of Ellen Rimbauer.

Het gaat over Ellen Rimbauer, die 50 jaar in Rose Red (zeer groot landhuis/kasteel) heeft geleefd.
Daarin verdwenen 21 (of 23) mensen van het begin van de eerste wereldoorlog tot aan het eind van de tweede wereld oorlog. Het schijnt veel paranormale activiteit te hebben gehad en dat er soort bel was waar je in bevond als je eenmaal binnen was.

Of het allemaal waar is weet ik niet.
Ik heb het dagboek gelezen van Ellen Rimbauer. Wat ik er van kan zeggen is: dat ze het lef had om daar in te blijven wonen.

Nu wijk ik wel een beetje af.

Doccius Flavius, je had het over een onvernietigbare ziel. Het klinkt eigenlijk best mooi. Maar je zou toch ook denken: alles met een begin heeft een einde. Aan de andere kant zou het best energie kunnen zijn van (bijvoorbeeld) het universum, dat is er zover het bekend is al eeuwig.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?msearch=sanderkoen
Caesar Augustus
Pater Patriae
Pater Patriae
Caesar Augustus


Aantal berichten : 556
Registratiedatum : 24-08-10
Leeftijd : 30
Woonplaats : Fathos

De wereld van raadsels en ontzichtbaarheid Empty
BerichtOnderwerp: Re: De wereld van raadsels en ontzichtbaarheid   De wereld van raadsels en ontzichtbaarheid Icon_minitimevr jan 27, 2012 11:01 am

Ik ben bang dat ik je betreffende Ellen Rimbauer en dergelijke teleur moet stellen: het is allemaal gebaseerd op een film.

Dat alles een begin en einde heeft is wellicht zo, maar is energie echt vernietigbaar? Zou het op de een of andere manier kunnen verdwijnen? Als de ziel uit energie zou bestaan dan zou hij dus, als energie oneindig is, ook oneindig kunnen zijn.

Het bovenstaande zijn slechts hersenspinsels, niet echt dingen waar ik zelf in geloof, maar ik geloof niet dat we er ooit echt achter zullen komen dus speculeren is geoorloofd.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://fathos.nl
Septimus Macer
Praetor
Praetor
Septimus Macer


Aantal berichten : 238
Registratiedatum : 22-02-11
Leeftijd : 32
Woonplaats : Hoorn

De wereld van raadsels en ontzichtbaarheid Empty
BerichtOnderwerp: Re: De wereld van raadsels en ontzichtbaarheid   De wereld van raadsels en ontzichtbaarheid Icon_minitimevr jan 27, 2012 7:48 pm

Toen je het zei over Rose Red, ging ik het meteen opzoeken. Ja, je hebt gelijk. Het is allemaal gebasseerd op de film. Gelukkig en helaas. Ik vond het verhaal te complex om alles zelf bedacht te hebben, maar wel mooi en goed.

Echt iets voor mij om een voorbeeld te geven wat niet klopt, maar misschien geeft het nieuwe ideeën in de conversatie/discussie.

Zover ik geleerd heb bij scheikunde, weet ik dat massa niet kan verdwijnen. Maar bij de natuurkunde heb ik geleerd, dat massa omgezet kan worden in licht (fotonen). Dan komt een elektron en een positron (positieve elektron) bij elkaar en die heffen elkaar op zodat er licht ontstaat. Licht is een vorm van energie en het heeft zijn massa. Het is alleen tijdelijk opgeheft door zijn tegenpool. Massa kan niet verdwijnen en zo dus energie ook niet.

Energie komt ook van de zon af en die houdt ook een keer op. Dat zorgt er voor dat de atomen niet meer gaan bewegen en dan is het grootste gedeelte van de energie weg.

Ik ben geen meester in Chemie en Fysica. Ik vertel alleen maar wat het kan zijn.

Rose Red was een slecht voorbeeld, maar hoe zit het met geesten oproepen. Er wordt gezegd dat er een poort open gaat als je er aan begint. Die moet aan het einde van de conversatie gesloten worden. Ik weet niet of het waar is, maar verhalen komen ergens vandaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?msearch=sanderkoen
Gesponsorde inhoud





De wereld van raadsels en ontzichtbaarheid Empty
BerichtOnderwerp: Re: De wereld van raadsels en ontzichtbaarheid   De wereld van raadsels en ontzichtbaarheid Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
De wereld van raadsels en ontzichtbaarheid
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Imperium Fatosianum :: Urbanus :: Forum Contionis-
Ga naar: