Imperium Fatosianum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Imperium Fatosianum

Het forum van de Senaat en het volk van Fathos
 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Ergernissen van alledag

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Caesar Augustus
Pater Patriae
Pater Patriae
Caesar Augustus


Aantal berichten : 556
Registratiedatum : 24-08-10
Leeftijd : 30
Woonplaats : Fathos

Ergernissen van alledag Empty
BerichtOnderwerp: Ergernissen van alledag   Ergernissen van alledag Icon_minitimedo jan 26, 2012 9:53 pm

Geachte lezer,

Als de brompot die ik diep van binnen eigenlijk ben erger ik me vaak dood aan bepaalde dingen. Vaak kleine dingen, maar je moet toch iets hebben om over te mekkeren? Voor jullie vermaak, of irritatie; het is mij om het even, zal ik zo nu en dan een stukje schrijven en het hier posten.

Als fervent hater van allerlei programma's waarbij mensen aan de wereld willen laten zien hoe geweldig ze wel niet zijn, erger ik mij dood aan The Voice of Holland - en alle programma's met eenzelfde strekking. Ik vind mijzelf ook geweldig zingen onder de douche, maar ik val daar ook niet heel Nederland mee lastig? Mede omdat ik liever niet opgenomen wil worden terwijl ik in me niksnakie sta te douchen, maar goed, dat terzijde. The Voice kijken? Mij niet gezien. Wie de winnaar is? Geen idee. Ik wil er zo min mogelijk mee te maken hebben.

Ik was dan ook van mijn stuk gebracht dat een van mijn favoriete kranten, de Metro, melding maakte van de winnares. Dat werd niet zomaar gedaan, nee! Op de voorpagina stond een of ander blond wezen, met het bijschrift 'Hoe Iris ons land inpakte... met haar harp.' Ik was bijzonder geschokt. Niet zozeer omdat The Voice schijnbaar zoveel aandacht nodig heeft dat er ergens onderaan moet staan dat de SP de grootste partij is in de peilingen, maar vooral die harp vond ik schrikbarend. Niet alleen dacht ik 'GITAREEEN!!!' maar ook was ik verbaasd over het feit dat er naast prinsessen in hun toren nog mensen op een harp spelen!

Ik was dan ook verbaasd dat er geen nationaal protest van feministen op touw werd gezet omdat de harp een typisch symbool is van de onderdrukking van adellijke vrouwen in de middeleeuwen, naast het weven van wandkleden en met een prins trouwen. Ook vond ik het vreemd dat de PVV er geen kamervragen over stelde, omwille van mijn voorgenoemde reden. Een hoofddoek wel, een harp niet? Schandalig! En tenslotte dacht ik ook nog: 'Zouden er elektrische harpen zijn die versterkt kunnen worden?' Vast niet.

Toen ik echter iets verder keek dan de voorpagina las ik tot mijn verbazing dat Connexxion binnenkort snoepautomaten plaatst in bussen, 'voor de hongerige reiziger.' Dat vond ik vreemd, aangezien snoep en honger niet echt elkaars tegenpolen zijn. Tevens herinnerde ik mij de regels van de bus: 'Niet eten en drinken in de bus!' Connexxion kennende zal het ook wel geen voedsel van kwaliteit zijn dat ze serveren, maar radioactief eten dat je naar binnen werkt zonder te 'eten' lijkt me zelfs voor Connexxion onmogelijk. Maar goed, de tijd zal het leren.

Binnenkort meer! Misschien.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://fathos.nl
 
Ergernissen van alledag
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Ergernissen van alledag: een dag met een gaatje
» Ergernissen van alledag: kauwgomkauwers, vrouwen, de NS en die ene neger. Niet in die volgorde.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Imperium Fatosianum :: Urbanus :: Het Badhuis-
Ga naar: