Imperium Fatosianum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Imperium Fatosianum

Het forum van de Senaat en het volk van Fathos
 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Handleiding vrouwen versieren voor dummies, door dr. Doom: Valentijn

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Caesar Augustus
Pater Patriae
Pater Patriae
Caesar Augustus


Aantal berichten : 556
Registratiedatum : 24-08-10
Leeftijd : 30
Woonplaats : Fathos

Handleiding vrouwen versieren voor dummies, door dr. Doom: Valentijn Empty
BerichtOnderwerp: Handleiding vrouwen versieren voor dummies, door dr. Doom: Valentijn   Handleiding vrouwen versieren voor dummies, door dr. Doom: Valentijn Icon_minitimedi feb 14, 2012 11:34 pm

Valentijnsdag. Sommige noemen het ‘de ultieme dag van de liefde’, de ander noemt het ‘single awareness day’. Vandaag noemde ik het ‘dinsdag’. Waarom ‘dinsdag’? Nou, gewoon omdat het een dinsdag was. En omdat ik eigenlijk totaal geen boodschap heb aan feestdagen. “Kaartje sturen op Valentijn is superromantisch.” Is dat wel echt zo? Is het niet juist enorm cliché? Net als “rozen zijn rood, viooltjes zijn blauw...”, dat lees je toch ook niet serieus voor aan je geliefde? Ik mag hopen van niet!

Nee, voor mij geen Valentijn. Persoonlijk stuur ik liever een kaartje ergens midden in de zomer, als vrouwen in bikini’s lopen en iedereen weer genoeg vitamine D opneemt, en dus wat vrolijker is. Veel minder kans op een afwijzing. Dat, en niemand ziet het aankomen. If love is like war, you better fight it guerrilla style. “Hey mam, er ligt hier een kaart voor me. Wie stuurt er nou...” BAM. Ja, die bombrief zag ze echt niet aankomen.

Voor de mensen die beeldspraak niet begrijpen: die ‘bombrief’ dien je te interpreteren als een explosie van liefde, want daar zijn vrouwen het meest vatbaar voor als ze het niet zien aankomen. Tenminste, dat is mijn opvatting. Daarom stuur ik geen kaartje met Valentijn. Nee, ik stuur een kaartje op een donderdag. De meest random donderdag die ik kan verzinnen zou ik mijn liefde verklaren - en niet eens op de Valentijn manier van “Oh, ik ben je geheime aanbidder! Hint, hint.” Nee, ik ben te oud om verstoppertje te spelen.

En waarom op donderdag? Nou, als ik het me goed herinner ben ik op een donderdag geboren. Maar dat heeft er niks mee te maken. Nee, ik zou het doen op donderdag omdat donderdag eigenlijk de dag is dat je het het hardst nodig hebt. Waarom? Nou, omdat donderdag de meest waardeloze dag van de week is. Ja, zelfs waardelozer dan maandag! Maandag ben je nog opgeladen van het weekend, maar donderdag.. Donderdag is niks meer dan een veredelde pre-vrijdag. Zo’n dag waar je eigenlijk geen energie meer voor hebt. Vrijdag is ook zo’n dag, maar dat wordt gecompenseerd met het uitzicht op het weekend. Donderdag heeft dat niet - vrijdag komt er nog na! Uitgerekend op donderdag zijn mensen dus een beetje down en daarom dus extra gevoelig voor iets liefs als een kaartje.

Is dat wel zo? Ik heb met recht geen idee. Daarom, aangezien er genoeg mensen zijn die wél aan Valentijn doen, of voor de mensen die mijn donderdag plan met beide handen aangrijpen, dan hier maar een paar dingen die je wel of niet moet doen.

Laat ik simpel beginnen met het sturen van een kaartje. Wat zet je daar nou in als je een meisje wilt versieren? “OEH BABY I LOVE YOUR WAY, EVERY DAY YEAH YEAH. I WANNA BE WITH YOU NIGHT AND DAY.” Ja, dat kun je zeker doen. Aan spontaniteit zou het je niet ontbreken. Als het verkeerd valt dan vast ook niet aan een straatverbod. Misschien iets minder enthousiast? Vaak zijn dingen als “Omdat je een kaartje verdient”, “Ach, je weet wel waarom” en zelfs iets simpels als “Hey.” Ja, gewoon “Hey.” Nu denken jullie vast allemaal dat de voorgenoemde drie te kort zijn. Maar, als je er over na gaat denken kom je vast tot de conclusie dat die drie dingen eigenlijk precies zijn wat je moet zeggen.

Want de meeste vrouwen houden van complottheorieën. Say what? Ja, het is echt zo. Een vrouw wil graag zelf op de stippellijntjes invullen wat er staat en wil niet alles op een presenteerblaadje krijgen. Sterker nog, als je met iets komt waarin duidelijk staat dat je haar leuk vindt zullen ze minder snel toehappen, simpelweg omdat daar geen uitdaging meer zit. Dan weten ze al wat in het pakje zit en is het openen ervan niet leuk meer. Als je het leuk ingepakt laat zitten kunnen ze het lekker overpeinzen. “Wat bedoelt hij daar mee? Vindt hij me leuk of probeert hij gewoon vriendelijk te zijn? … Wat moet ik nu doen?” De meeste vrouwen houden nou eenmaal van mysterieuze mannen.

Moving on naar.. cadeautjes! Een vriend en ik moesten namelijk bedenken wat je een vrouw wel of niet kunt schenken; je zou het bijna in een Sinterklaasgedicht plaatsen. Maar, als man weet je natuurlijk niet wat een vrouw nou wilt, want vrouwen nemen nooit genoegen met iets handigs als geld. Nee, je moet het geld eerst ergens aan uitgeven, dan pas is het goed. Aan wat? Ja, dat moet je zelf maar weten. Dus, als man zijnde, heb je dan een aantal strategieën welke je ten alle tijde kunt benutten.

Ten eerste moet je jezelf afvragen: is het je vriendin? Zo ja, dan ben je de pineut. Had je maar beter op moeten letten. Zo nee, hieronder een aantal plannen:

1) Alle vrouwen houden van chocola;

2) Alle vrouwen hebben met andere vrouwen - hieronder aangeduid met de duistere term ‘vriendinnen’ - over wat ze leuk vinden. ‘Vriendinnen’ zijn een goede bron van informatie en hoef je vaak niet eens te martelen om de informatie los te krijgen;

3) Luchtjes, make-up en andere vrouwelijke producten doen het meestal goed;

4) Alle vrouwen houden van het nemen van een bad. Badproducten doen het dan ook altijd goed;

5) Geld.

Bij punt 3 en 4 kan het zijn dat je compleet het verkeerde mee neemt. Aangezien je nooit op let of ze roze of rode lippenstift draagt kan je een gigantische blunder begaan, of nog erger: straks koop je badparels en heeft ze geen bad. Daarom is het handiger om eerst punt 2 te raadplegen. Punt 5 is het uiterste, als er echt niks anders op zit. Maak gebruik van de smoes: “Ik ben ook maar een man.” Tip: maak geen zinspelingen op dat ze dan maar lesbisch moet worden.

Stel, je hebt een prachtig cadeau. Geweldig! Maar helaas, je komt er nooit zo simpel van af. Je moet het altijd combineren met iets anders; het is niet toegestaan om een vrouw een reep chocola in haar handen te douwen, ook al kost die meer dan die 5 euro die je normaal gesproken aan je vrienden geeft als ze jarig zijn. Nee, daar moet je weer iets uit de andere categorie aan toevoegen. Het is net als met vrouwen uit eten gaan: dan kun je ze ook niet mee nemen naar de McDonalds. En het ergste? Ze zeggen altijd: “Oh, wat leuk! Dat had niet gehoeven hoor.”

Nou, goed, ik vind het wel weer voldoende. Ik heb gepraat over kaartjes en cadeautjes en ik ben eigenlijk compleet om de geschiedenis van Valentijn heen gegaan. Het was namelijk ooit bedoelt als een dag waarop minnaars naar mensen een kaartje konden sturen, zonder zichzelf bekend te maken. Is dat nuttig? Zeker, als je denkt dat je het een half jaar zo kunt laten. Wat je ook kunt doen is er gewoon voor gaan en zien waar het schip strandt. Met een beetje geluk kun je dan op een gegeven moment Valentijn links laten liggen omdat je op elke dag van het jaar van iemand kunt houden - niet alleen op Valentijn.

Dat is mijn enige tip aan de mensen die al iets hebben om van te genieten; laat het niet van één dag in het jaar afhangen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://fathos.nl
 
Handleiding vrouwen versieren voor dummies, door dr. Doom: Valentijn
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Ergernissen van alledag: kauwgomkauwers, vrouwen, de NS en die ene neger. Niet in die volgorde.
» Voor de fotografen onder ons
» Burgerrecht aanvraagformulier voor Nederlanders
» Belastingreductie aanvraagformulier voor Belgen
» Burgerrecht aanvraagformulier voor Belgen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Imperium Fatosianum :: Urbanus :: Het Badhuis-
Ga naar: