Imperium Fatosianum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Imperium Fatosianum

Het forum van de Senaat en het volk van Fathos
 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Eeuwige negatieve roem vs. de vergetelheid

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Caesar Augustus
Pater Patriae
Pater Patriae
Caesar Augustus


Aantal berichten : 556
Registratiedatum : 24-08-10
Leeftijd : 30
Woonplaats : Fathos

Eeuwige negatieve roem vs. de vergetelheid Empty
BerichtOnderwerp: Eeuwige negatieve roem vs. de vergetelheid   Eeuwige negatieve roem vs. de vergetelheid Icon_minitimezo jun 03, 2012 1:50 pm

Geachte lezers,

Een enigszins vreemde titel wellicht, maar ik zal mijzelf verklaren. Soms dan vraag ik mijzelf af wat er met mijn naam zal gebeuren als ik kom te overlijden. Zal ik herinnerd worden? Zo ja, voor hoelang? Zal ik in de geschiedenisboeken verschijnen of zal mijn naam prijs gegeven worden aan de vergetelheid wanneer de levenden mij niet meer voor de geest kunnen halen en ik niet meer ben dan een hoopje as?

Of, zo vraag ik mijzelf af, zal ik eeuwig herinnerd worden omwille van allerlei zaken welke mij tot dan toe onbekend zijn? Onlangs toen ik de film Gladiator keek vroeg de gespeelde Marcus Aurelius zich wederom af hoe hij herinnerd zal worden, waarbij hij als altijd afsloot met de vraag of hij als tiran bekend zal staan bij het nageslacht. Dit deed mij dan ook het volgende afvragen: wat zou je verkiezen, als je de mogelijkheid had, eeuwige negatieve roem of een naam die prijsgegeven wordt aan de vergetelheid, zodat uiteindelijk niets resteert van jouw aanwezigheid op deze planeet?

Graag hoor ik jullie mening hierover.

Gegroet,
Augustus
Terug naar boven Ga naar beneden
http://fathos.nl
Paccius Longus
Nobilis
Nobilis
Paccius Longus


Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 18-11-10
Leeftijd : 31

Eeuwige negatieve roem vs. de vergetelheid Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eeuwige negatieve roem vs. de vergetelheid   Eeuwige negatieve roem vs. de vergetelheid Icon_minitimewo jun 06, 2012 8:34 pm

Hmm, ik denk dat ik voor de gulden middenweg ga: opdat iedereen al mijn slechte dingen vergeet!

-Paccius.
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Eeuwige negatieve roem vs. de vergetelheid
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Imperium Fatosianum :: Urbanus :: Forum Contionis-
Ga naar: